PROGRAM PENSISWAZAHAN GURU (PPG)-JUN 2011

Wednesday, 3 August 2011


PROGRAM PENSISWAZAHAN GURU ( 2011 )
INSTITUT PERGURUAN GURU MALAYSIA

Course : LITERASI NOMBOR
                WAJ 3105
PENILAIAN
100 % : kerjakursus / ( Taksiran dan uak )
 Penilaian
Aktiviti
Tugasan


Catatan



PENILAIAN KURSUS: kerjakursus  100%


A)    Taksiran- 60%  = 60 markah
     


§  Refleksi Kendiri 
      (content - individual)
o   Kolaborasi
     (kolaborasi: kerjasama amalan nilai-nilai profesional )
§   Tingkahlaku individu / penglibatan  sumbangan)


Tugasan  1:
Pengukuran  (30markah)

Secara berpasangan, pelajar dikehendaki mencipta dan merekabentuk risalah ( brochure)  berkenaan dengan penggunaan makanan tambahan, pestisid dan dan bahan pengawet dalam makanan, pertanian, kosmetik atau tujuan perubatan  pada peringkat penggunaan yang kecil atau mikro .

Risalah/ Brochure yang dihasilkan mestilah berhubungan dengan kesedaran kesihatan orang awam.




Tarikh Penghantaran : Tutorial 4
 
Assessment
Activities
Tasks
Catatan




Tugasan 2:
Kesedaran Ruang   (30 markah)


Pelajar dikehendaki mendapatkan artikel dan bahan-bahan sumber bacaan berkaitan dengan “Teselasi”. Berdasarkan bahan bacaan dan kefahaman anda, buat satu nota ringkas tentang aplikasi tesselasi dalam kehidupan harian. Contoh-contoh teselasi berkenaan perlu disertakan dengan gambar dan huraian ringkas.

Secara individu, pelajar dikehendaki menghasilkan 3 jenis rekabentuk tesselasi 2 Dimensi dengan menggunakan alatan dan bahan yang sesuai







B)    Penilaian Sumatif- 40%  (Ujian Akhir Kursus – UAK)
§  Individu
§  Soalan sturktur 
-       kandungan
-       strategi


Assessment  : 40marks

Topic 1 : Penyelesaian Masalah           
                                                        10m             
Topic 2 : Operasi dan Pengiraan   
                                                       20m                    
Topic 5 : Analisis dan Interpretasi Data                    
                                                        10m


Penilaian Sumatif- 40% 
Tarikh :

Masa : 1 jam





2.         Assessment will base on these types of knowledge:

A-    Factual knowledge
                        a : knowledge of terminology
                        b : knowledge of specific details
B-    Conceptual knowledge
                        a : knowledge of classification  and categories
                        b : knowledge of principle and generalizations
                        c : knowledge of theories, models and structures
C-    Procedural knowledge
                        a : knowledge of subject specific skills and algorithms
                        b : knowledge of subject specific techniques and methods
                        c : knowledge of criteria for determining when to use appropriate procedures
D-    Meta- cognitive knowledge
                        a : knowledge of strategic knowledge - thinking
                        b : knowledge of cognitive task including appropriate contextual and conditional
     knowledge
                        c : knowledge of criteria for determining when to use appropriate procedures and self knowledge



No comments:

Post a Comment