PROGRAM PENSISWAZAHAN GURU ( 2011 )
INSTITUT PERGURUAN GURU MALAYSIA
Course : LITERASI NOMBOR
WAJ 3105
PENILAIAN
100 % : kerjakursus / ( Taksiran dan uak )
Penilaian | Aktiviti | Tugasan | Catatan |
PENILAIAN KURSUS: kerjakursus 100% | A) Taksiran- 60% = 60 markah § Refleksi Kendiri (content - individual) o Kolaborasi (kolaborasi: kerjasama amalan nilai-nilai profesional ) § Tingkahlaku individu / penglibatan sumbangan) | Tugasan 1: Pengukuran (30markah) Secara berpasangan, pelajar dikehendaki mencipta dan merekabentuk risalah ( brochure) berkenaan dengan penggunaan makanan tambahan, pestisid dan dan bahan pengawet dalam makanan, pertanian, kosmetik atau tujuan perubatan pada peringkat penggunaan yang kecil atau mikro . Risalah/ Brochure yang dihasilkan mestilah berhubungan dengan kesedaran kesihatan orang awam. | Tarikh Penghantaran : Tutorial 4 |
Assessment | Activities | Tasks | Catatan |
| | Tugasan 2: Kesedaran Ruang (30 markah) Pelajar dikehendaki mendapatkan artikel dan bahan-bahan sumber bacaan berkaitan dengan “Teselasi”. Berdasarkan bahan bacaan dan kefahaman anda, buat satu nota ringkas tentang aplikasi tesselasi dalam kehidupan harian. Contoh-contoh teselasi berkenaan perlu disertakan dengan gambar dan huraian ringkas. Secara individu, pelajar dikehendaki menghasilkan 3 jenis rekabentuk tesselasi 2 Dimensi dengan menggunakan alatan dan bahan yang sesuai | |
B) Penilaian Sumatif- 40% (Ujian Akhir Kursus – UAK) § Individu § Soalan sturktur - kandungan - strategi | Assessment : 40marks Topic 1 : Penyelesaian Masalah 10m Topic 2 : Operasi dan Pengiraan 20m Topic 5 : Analisis dan Interpretasi Data 10m | Penilaian Sumatif- 40% Tarikh : Masa : 1 jam |
2. Assessment will base on these types of knowledge:
A- Factual knowledge
a : knowledge of terminology
b : knowledge of specific details
B- Conceptual knowledge
a : knowledge of classification and categories
b : knowledge of principle and generalizations
c : knowledge of theories, models and structures
C- Procedural knowledge
a : knowledge of subject specific skills and algorithms
b : knowledge of subject specific techniques and methods
c : knowledge of criteria for determining when to use appropriate procedures
D- Meta- cognitive knowledge
a : knowledge of strategic knowledge - thinking
b : knowledge of cognitive task including appropriate contextual and conditional
knowledge
c : knowledge of criteria for determining when to use appropriate procedures and self knowledge
No comments:
Post a Comment